kolmapäev, 26. juuni 2013

From Rivera's Groove Box #8: DJ Rush - Dodgeball

Viimased seitse suve olen ma traktoriga niitnud iga kord pea nelikümmend hektarit heina maha. Peale seda on see vaja vahest üles kaarutada, et see paremini kuivaks ja seejärel kindlasti vaalu ajada. Koristaks heina ise ära ka, aga jõud ei käi üle - selleks kasutame teenust. Kui ilmadega veab kulub selleks tööks kuskil kaks nädalat, üks nädal veel selleks, et pärast ruloonid kokku vedada. Kui veab. Halvimal juhul venib heinategu augustini välja, kui ikka väga palju vihmaseid ilmu vahele tuleb. Võiks teha ju silo, aga no mis sa teed - meie loomadele, eriti lammastele, meeldib ikka hein rohkem. 

Heina niitmine võtab aega, sest niiduki lõikeulatus on 1.85 meetrit, aga reaalselt natukene vähem, sest nii täpselt ei saa niita - võib jääda väike tüütu heinariba. Traktor on täitsa enam-vähem, Belarus MTZ80 - tubli tööhobune. Alati ei lähe kõik põllul libedalt ja hästi, väga tihti läheb midagi masinatel katki ja nende parandamine võtab aega - on vaja leida kedagi kes oskaks ja aitaks parandada, juppide otsimine ja ostmine võtab aega. Traktoris on palav, mürarikas ja loksub palju.

Miks ma sellest siin muusikablogis nüüd kirjutan? 

Asi on selles, et ma tahaksin edasi anda raskete mehhaaniliste masinate muusika hardtechno olemust. Techno on masinate muusika, see sai inspiratsiooni Detroidi industriaalsest vabrikuid ja tehaseid täis keskkonnast, kus tehnoloogiline protsess järjest rohkem asendas inimjõudu automatiseeritud robotite ja masinatega.

Kui enamus techno variatsioone peegeldab keeruliste, intelligentsete ja ulmelise kosmose-, ja ulmetehnika olemust, siis hardtechno võiks olla just karmide mürarikaste industriaalmasinate muusika.

Ma mõistsin hardtechno muusikat alles siis täielikut kui hakkasin selles ära tundma neid mürarikkaid helisid mida minu käes traktor ja niiduk iga suvi teeb. Kui ma niidan rahulikult kolmanda käiguga mööda põldu, võib pika peale kuulda sellist müra ja heli nagu selles loos:



It's pretty damn loud and noisy and it's freaking awesome

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar