reede, 13. september 2013

From Rivera's Groove Box #34: Gunnar Graps And Magnetic Band - Odüsseuse Eksirännakud


Pärast hommikust rohelist teed läksin plaadiriiuli poole ja korrastasin enda 'Мелодия' sektsiooni. Palju eesti muusikat, mõned vene kangelased, tundmatud nõukogude-sovieti bloki bändid, üksikud lääne esitajad keda arvati piisavalt sündsaks meie rahvale tutvustamiseks... Sõrmede vahele jäi Gunnar Grapsi & Magnetic Band'i 'Roosid Papale'. Ma ei kuula eriti palju eesti muusikat, see on tõesti mu nõrgimaid külgi muusika tundmise valdkonnas, aga kui peaksin nimetama enda lemmikuma eestikeelse laulu, oleks see just Grapsi (algselt lindistatud bändi Ornament poolt) 'Odüsseuse Eksirännakud'. 

Plaadi 'Roosid Papale' leidsin paar aastat tagasi maalt ühe kapi taga koristamise käigus. Kuidas see küll sinna sattunud oli, ma ei ole kindel. On mälestused kuidas kunagi sai õdede ja tädipojaga ilusal sügispäeval õues puulehti riisutud, saateks mängis Grapsi plaat 'Põlemine' lakast leitud vana grammofoni pealt - sellised hullud lapsed me juba kord olime! Aga 'Põlemine' sai ilusti tagasi plaadiriiulile toodud. Igatahes 'Roosid Papale' plaadi leidmise puhul oli mul eriti hea meel plaadil leiduva 'Odüsseuse Eksirännakud' üle. See laul ja see kuidas see on kokku mängitud on lihtsalt imeline! Graps ja temaga koos töötanud muusikud olid geeniused - see rokikas džäss-fusion lugu oli ju sisse mängitud sovietiaegsete instrumentidega, kuigi kuidas selleaegsel lindistusel rhodese klaver kõlas, on ikka tõeline ulme. Olen kuulnud jutte kuidas eesti muusikud tollal müüsid maha terve korteri Tallinnas, et saaks osta seda elektroonilist klaverit või mõnda muud lääne pilli. Hullumeelne, mida kõike on tehtud armastusest muusika vastu!

Minu koopia sellest plaadist on natuke kannatada saanud. Nühkides plaati taanis toodetud AM spetsiaalse puhastusvedelikuga sai plaadi gruuvid nii puhtaks, et plaat on kuulatav, kuigi mõningate popsude ja krapsudega. Enne kui jõudsin enda lemmiklooni, kuulasin läbi ka laulu nimega 'Meie Teisikud' ja mulle tuli suureks üllatuseks, et Graps ja bänd on loo sisse pannud tribüüdiks Led Zeppelini kurikuulsa teremiini ja Robert Palmeri ähkimise koha loost 'Whole Lotta Love'.


Mind blown.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar