esmaspäev, 16. juuni 2014

Oskar Schlemmer's Triadic Ballett



Ma armusin Triaadilisse balletti esimesest simapilgust kui seda Stockholmi moodsa kunsti muuseumis ekraanilt nägin. Esimesed mõtted olid, et see on midagi nii veidrat ja kuna see oli tõesti midagi sellist mida minu mõistus ei suutnud koheselt lahti dešifreerida, mõjus see lihtsalt hirmuäratavalt. Aga samas ka lummavalt. Selle mõju ei saa seletada, seda peab igaüks kogema! 

Olen seda videot vaadanud mitu korda, nii originaalmuusikaga kui ka muu muusikaga, näiteks Floating Points loominguga ('Vacuum Boogie', 'Truly', 'Argonaut', 'Peoples Potential'). Sobib ka kosmiline-elektrooniline krautrock nagu Harmonia, Tangerine Dream, Cluster.

Kunstnik, skulptor, disainer ja koreograaf Oskar Schlemmer kirjutas ja lavastas selle balleti esmakordselt 1922. aastal (!). Põhituum selle balleti taga peaks olema geomeetriliste kehade liikumine ruumis läbi tantsu. Vaadates tundub loogiline. Või siis mitte. Vahet pole. Mulle meeldib. Üks ilusamaid asju filmitud mida mina tean. Vaadake seda avatud suhtumisega!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar